E-aicinājumu pakalpojuma būtība ir sūtījumu saņēmējus, kuri to vēlas, informēt par konkrētajā pasta pakalpojumu sniegšanas vietā pienākušo sūtījumu nevis ar tradicionālo aicinājumu papīra formātā, bet izmantojot ikdiena­s saskarsmē daudz izplatītākas moderno sakaru līdzekļu iespējas – mobilā tālruņa īsziņu un/vai e-pasta paziņojumu.

Latvijas Pasta klients (adresāts), veicot preces pasūtījumu no preču kataloga, piesaka e-aicinājumu pakalpojumu, uzrāda savu mobilā tālruņa numuru un/vai e-pasta adresi, uz kuriem vēlas saņemt informāciju par piegādāto sūtījumu.

Kad adresātam paredzētais sūtījums nonāk pasta pakalpojumu sniegšanas vietā, adresāts saņem īsziņu un/vai e-pastu par to, ka sūtījums ir saņemts un tam var doties pakaļ, kā arī pasta pakalpojumu sniegšanas vietas adresi un norādi uzziņām.

Lai saņemtu sūtījumu, adresātam jāuzrāda īsziņa vai jānosauc sūtījuma numurs un savi personas dati, vai jāiesniedz no e-pasta izdrukāta veidlapa pasta pakalpojumu sniegšanas vietas darbiniekam. Visos gadījumos sūtījuma adresātam jāuzrāda arī personapliecinošs dokuments.

Šobrīd e-aicinājumu pakalpojumu var pieteikt, veicot preču pasūtījumus no šādiem katalogiem: Otto, Bon Prix.

E-aicinājumu pakalpojumu iespējams pieteikt, veicot pasūtījumu gan no Interneta kataloga, gan drukas formāta kataloga, gan zvanot uz kataloguzņēmuma pasūtījumu tālruņa numuriem.